söndag 6 februari 2011

BF+5

Fem dagar har passerat efter BF. Hur många till blir det?

Johan och jag har bestämt att det absolut bästa vore om förlossningen ville sätta igång på morgonen eller i alla fall på dagen. Är nog i och för sig väldigt många blivande föräldrar som har den önskan.. För då har man nog mest ork, för skulle det sätta igång sent på kvällen eller till och med på natten.. då är man nog helt slut både under tiden och efter! Det går ju (uppenbarligen då många föder just på natt eller tidig morgon), men hade man fått önska och bestämma själv så hade jag nog valt att det sätter igång på dagen!

På tisdag ska vi då på sista barnmorskebesöket, om inte Knodden kommit. Vi trodde vid förra besöket för en vecka sen att vi inte skulle komma på det, men nu har vi börjat tvivla. Skulle va så typiskt om vi skulle hinna med ett sista besök, bara för att varken vi eller barnmorskan trodde att vi skulle ses innan Knodden kommit! Men men, vi får väl se..

Kan ju bli ett måndagsbarn som vännen i Oslo gissat ;)

Nu ska jag slänga mig i soffan och lösa korsord! Hemmafru-rollen passar mig bra ;P
Hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar