lördag 5 februari 2011

BF+4

Även Johans vän hade fel, ingen knodd igår heller =) Har fått ytterligare en gissning ifrån min saknade vän i Oslo att det blir ett måndagsbarn =P Så nu väntar vi på måndag och händer det inte då är ju nästa gissning onsdag. Den som väntar på något gott...... väntar alldeles för länge!

Igår hade vi en oturskväll. Den "gamla" Bond-filmen Golden Eye skulle visas på tv, och Johan skulle poppa micro-popcorn inför den. Av någon anledning så blir popcornen alldeles sega och konstiga och vissa hade klumpat ihop sig och var alldeles svartbrända. En ny påse slänges in och då lyckades det i alla fall. Vi sätter oss i soffan med de nypoppade popcornen och slår på 3:an som filmen skulle visas på. Hallåan presenterar att nu börjar Golden Eye. Men, helt plötsligt börjar en film med Sarah Jessica Parker, en julfilm dessutom! Va tusan??
Så där förstördes den filmkvällen av att 3:an tabbar sig. Så det fick bli Gösta Ekman i Morrhår och Ärtor istället som jag somnade till medan Johan satt vid datorn och fixade med sådant där hemsidegrejs.

Jag vaknar av att Johan stökar runt i vardagsrummet och jag undrar vad han håller på med. Han säger att datorn inte får någon ström (laptop). Vi har innan i princip fått tejpa ihop strömsladden då våra älskade katter tuggat sönder den, men det har i alla fall funkat. Men så helt plötsligt vill den inte längre, efter x-antal månader med eltejp! Jaha, utan dator också helt plötsligt och Johan som har en deadline på måndag i sin ena distanskurs! Blä, kan kvällen bli sämre?

Men min kära dator som jag köpte innan jag började gymnasiet i Växjö funkar alltid. Gamla Bettan, den kan man lita på! Så nu sitter vi och surfar på en halvtrasig dator (till det yttre), där ena tangenten trillat bort, som har en streck över skärmen efter att den fått en smäll och diverse andra små skavanker. Men den funkar i alla fall! Mer än vad man kan säga om nytt och dyrt som bara går sönder =P

Nu kom solen fram så jag tror visst att det är dags för en promenad!
Ha det så bra allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar