fredag 4 februari 2011

BF+3

Pappa Johan (och jag) hade fel, ingen Knodd igår eller inatt. Och h*n har inte gjort några tecken på att vilja komma ut ännu idag heller!
Men man får i alla fall väldigt många gissningar på vilken dag det kommer att ske, så många att
man skulle kunna ha tjänat pengar på det ;) Gjort det till en tävling. Vi har ett bud på att det blir idag, ifrån Johans kompis och nästa bud vi fått hittills är inte förrän nästa onsdag. Så vi får se om någon av dem har rätt..

Vi har fått glada besked om att vi ska få följa med på en sol- och badresa i juni. Alla tre! Det ska bli supermysigt och kul och bara så himla skönt efter en lång graviditet och kanske en jobbig första period. Det är min kära mor som fyller jämnt och vi ska åka till Rhodos med henne i en vecka! Tillsammans med min syster, hennes kille och mammas väninna. Så vi blir sju stycken med lilla Knodden. Det ska bli väldigt spännande att resa med en liten fyra månaders bebis, lite läskigt men det ska nog gå bra. Gäller bara att läsa på ordentligt om vad som gäller för så små med sol och mediciner m.m, m.m. Så Knodden kommer till och med att få ett pass, med bild och allt! =) Gulligt..

Hotellets egna strand, ser inte helt fel ut. Längtar redan!

Det som kommer va jobbigast tror jag är att hålla Knodden helt borta ifrån solen, man får inte använda solskyddskräm på så små bebisar. Så vi kommer att beställa en sunsuit, som ser ut som en liten våtdräkt och skyddar som solskyddsfaktor 50+, samt solhatt, solglasögon för spädbarn och lite annat =) Allt för att skydda lillen.. Fast h*n måste ju få bada lite också, perfekt med bebissim i poolen. Så en sån badring med sits, en såndär gul traditionell, kommer också att inhandlas. Jag tror att Knoddens packning kommer att slå min......!

En sån här ska vi försöka få tag på till Knodden

Nej, nu ska jag göra mig i ordning. Johan är på avslutningsfika med sin klass, så jag ska möta honom på stan om en stund. Så ska vi shoppa lite nödvändigheter, rengöringsmedel och sådant skoj som man gärna lägger pengar på =P Inte..

Ha det så bra så skriver jag något intressant imorgon också, om jag kan komma på nåt ;)
Hejsvejs!

1 kommentar:

  1. Åååh vad härligt att åka på resa! Det blir säkert jättemysigt med lilla Knodden. En sån där guling har jag sett i leksaksaffären här... :)

    Kraaam!

    SvaraRadera